top of page

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz– vrijgevestigden Format 4.0

​

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. Hieronder treft u mijn kwaliteitsstatuut aan: 

​

I. Algemene informatie 

Gegevens ggz-aanbieder

Naamregiebehandelaar: CA FRANZEN HAVERMANS BIG-registraties: 39912345225

Overige kwalificaties: GZ Psycholoog

Basisopleiding: Klinische Neuropsychologie Vrije Universiteit Amsterdam

AGB-code persoonlijk: 94012957

 

NaamPraktijk of Handelsnaam: Oeyenbospsychologie

E-mailadres: info@oeyenbospsychologie.nl

KvK nummer: 57748497

Website: www.oeyenbospsychologie.nl

AGB-code praktijk: 94062334 1b.

 

 

 Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod:

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht:

 trauma en onverwerkte schokkende ervaringen (PTSS), angst- en paniekklachten, relatieproblemen, depressie,

veranderd gedrag na hersensletsel of dementie, rouw en verlies, stress- en spanningsklachten, somberheid en  piekeren en (lichte) slaapproblemen, onzekerheid en negatief zelfbeeld, Omgaan met ADD/ADHD en overige persoonlijke problemen. De therapieën die gebruikt worden zijn Cognitieve Gedragstherapie, EMDR, Schematherapie, inzichtgevende en oplossingsgerichte therapie .

Digitaal wordt er gewerkt met E- Health modules en Embloom.

Partners bied ik EFT relatietherapie . Familie en partners worden, indien gewenst, betrokken bij de therapie .

​

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

 Angststoornissen ,Depressieve stemmingsstoornissen ,Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen Neurocognitieve stoornissen

Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie) Trauma en stress gerelateerde stoornissen

 

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar :

Naam: C.A. Franzen- Havermans BIG-registratienummer: 39912345225

​​

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en) Collega psychologen en-psychotherapeuten ggz-instellingen Zorggroep(en) Anders: Praktijkondersteuners GGZ. Ik ben als vrijgevestigd GZ- Psycholoog aangesloten bij de Landelijke Vereniging voor Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP) en ik ben lid van de Vereniging van EMDR therapie (VEN) en Relatietherapie (EFT Nederland ) en van de Nederlandse Vereniging voor Neuropsychologen (NVN).

 

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Intervisiegenoten : Mw.M.H.J. Janssen, Psychotherapeut en Cognitief Gedragstherapeut , (BIG 49913513416)

mw.B. Pisters, Psychotherapeut (BIG:4906502216) en GZ- Psycholoog (BIG:2906509225) mw.A.Theunissen, GZ psycholoog (BIG: 09912787425) MwG.Snijders, GZ psycholoog BIG 79063758225 Mw.l. De Fuentes Merillas, Psychotherapeut (BIG:5991858616) Mw.C. Henquet, Psychotherapeut (BIG:39919640016)

Huisartsen in de regio Knegsel, Veldhoven, Eindhoven, Waalre, Eersel, Vessem, Bladel POHGZZ, SGE GGzE Kempenhaeghe

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Ik maak gebruik van mijn professionele netwerk bij op-en afschaling van de zorg, diagnostiek, consultatie, medebehandeling, second opinion en verwijzing, en overleg over medicatie en intervisie..

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp): Bij urgente zaken kunnen cliënten onder kantooruren bij mij en/of de huisarts terecht. In de avonden, nacht en weekenden kunnen cliënten terecht bij de huisartsenpost of de crisisdienst.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? Nee, omdat: Er een goed functionerende regionale crisisdienst in Eindhoven is en het de regel is dat dit via de HAP verloopt.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: mw.B. Pisters, Psychotherapeut (BIG:4906502216) en GZ- Psycholoog (BIG:2906509225) Mw.l. De Fuentes Merillas, Psychotherapeut (BIG:5991858616) Mw.C. Henquet, Psychotherapeut (BIG:39919640016) mw.A.Theunissen, GZ psycholoog (BIG: 09912787425) MwG.Snijders, GZ psycholoog BIG 79063758225 5g.

Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Elke 4-6 weken is er intercollegiaal overleg voor  indicatiestellingen, protocollen, cursussen en inhoudelijke vragen..

​

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg .

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.oeyenbospsychologie.nl/tarieven

​

7. Behandeltarieven: Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website en in de praktijk.

Ik heb het tarief voor zelfbetalers ook gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website en in de praktijk.

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://www.oeyenbospsychologie.nl/tarieven

​

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging: Intervisie Visitatie Bij- en nascholing Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging. 

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://lvvp.info/over/kwaliteit/kwaliteitsbeleid-en-criteria/ Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

Ondanks dat wij er alles aan doen om goede zorg te leveren in overleg en samenwerking met u, kunnen er situaties ontstaan waarin u ontevreden bent. Mocht u onverhoopt niet geheel tevreden zijn over uw behandelend psycholoog, raden wij u aan dit in eerste instantie te bespreken met uw psycholoog zelf.

Wanneer dit voor u niet voldoende oplevert, kunt u hier terecht : Klachtencommissie LVVP Postbus 13086 3507LB Utrecht LVVP@klachtencompany.nl 088-2341606

Link naar website: https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/

​

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij  behandelaar: Mw. MHJ Janssen, psychotherapeute. Praktijk Janssen Psychologie& Cognitieve Gedragstherapie en Mw.M.(Milly) Smit, psychotherapeute, Psychologenpraktijk Nerf

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja

​

II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

​

11. Wachttijd voor intake en behandeling .Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.oeyenbospsychologie.nl/wachtijd

​

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):

Bij Oeyenbos Psychologie kunt u zich gemakkelijk digitaal aanmelden, maar u kunt ook verwezen worden via uw huisarts. Nadat u zich heeft aangemeld , of bent verwezen door de huisarts, neemt de praktijk contact met u op voor het maken van een afspraak.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt: Ja

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt): Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt: Voortgang en evaluatie van de behandeling Regelmatig wordt kort stilgestaan bij het verloop van het herstelproces en besproken of bijsturing noodzakelijk is. Dit gebeurt in gelijkwaardig overleg tussen cliënt en behandelaar. Op deze manier wordt tijdig duidelijk of de zorg opgeschaald, afgeschaald of op een andere wijze aangepast moet worden. Wanneer blijkt dat de behandeling onvoldoende toegevoegde waarde heeft, kan deze worden bijgesteld, overgedragen of beëindigd. Bij het bijstellen van de behandeling wordt het behandelplan overeenkomstig aangepast.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): Aan het begin en eind van een behandeltraject wordt u gevraagd een of meerdere klachtenlijsten in te vullen. In overleg worden deze eventueel tussendoor afgenomen. Dit om uw herstel te kunnen objectiveren. Daarnaast zal gaandeweg uw behandeling regelmatig met u geëvalueerd worden of de behandeling op schema ligt en of u tevreden bent over het verloop ervan. Aan het einde van uw traject wordt uw gehele behandeling geëvalueerd, op basis van het behandelplan dat bij de start van de behandeling met u samen is opgesteld. De belangrijkste vraag hierbij is of de gestelde einddoelen zijn behaald. Wanneer een doel dreigt niet te worden behaald, of niet op tijd behaald is , wordt met u besproken of de doelen of behandelmethoden moeten worden bijgesteld. Hierop wordt uw behandelplan vervolgens aangepast. Aan het einde van de behandeling krijgt u nog een vragenlijst toegestuurd over uw mening over de kwaliteit van zorg die u heeft genoten. 13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: Doorgaans evalueer ik na 5 sessies, afhankelijk van de lengte van het traject.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Om de tevredenheid te meten, neem ik een vragenlijst af die we via Praktijkdata versturen na afloop van de behandeling. Tevens is het een vast onderdeel van de therapie om stil te staan bij hetgeen de therapiesessie heeft opgeleverd en wat eventueel verbeterd moet worden/anders moet bij een volgende sessie.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen: Ja 14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja 14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens 15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja III.

Ondertekening

Naam: C.A. Franzen-Havermans Plaats: Knegsel Datum: 14-06-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: JA

Home        Problematiek        Behandelaanbod      Praktijkinformatie      Aanmelden      Wachttijd     Over mij      Nieuws         Afspraak         Contact         Route

​

Oeyenbos Psychologie

Oeyenbos 1, Knegsel

 tel : 0497-338075

Agb-Code praktijk: 94062334

bottom of page