Wachttijd

Wachttijd: 

Wachttijd: tijdelijke AANMELDSTOP

wij vinden het erg vervelend dat je moet wachten of niet terecht kunt.  De wachtlijsten in de GGZ zijn een landelijk probleem . Op het moment dat  hulp zoekt, heb je het vaak al lang zelf geprobeerd en eenmaal besloten.. dan wil je graag zo snel mogelijk aan de gang! De wachttijd is een schatting, soms is het korter, soms wat langer. 

Helaas hebben we nu een tijdelijke aanmeldstop moeten invoeren. Dit betekent dat we de komende tijd geen nieuwe aanmeldingen in behandeling nemen en het niet mogelijk is om op een wachtlijst te komen. We hebben dit besluit moeten nemen vanwege het grote aantal nieuwe aanmeldingen de afgelopen weken. 

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd  te lang vindt, of u kunt niet terecht, dan is het mogelijk uw zorgverzekeraar om wachtlijstbemiddeling te vragen.
Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met ons elders een intakegesprek krijgt, waarna behandeling start uiterlijk binnen 10 weken. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.

Home        Hulpvraag        Werkwijze         Tarieven         Over mij          Nieuws         Afspraak         Contact         Route